کنجد سفید مصرف کنید
کنجد منبع خوب کلسیم است

 

 کنجد:

(کنجد منبع خوب کلسیم است)

کمبودکلسیم برابر کم خونی می باشدو همچنین عدم جذب ویتامین ب را به همراه دارد.موجب اضطراب میشود.

غذاهای کلسیم دار را باید شب استفاده کرد اعم از پنیر و کنجد و باقلا و کشک و بادام و…چون هنگام آرامش جذب میگردد.

تاریخ مصرف کنجد:

هندیها بیش از سایر اقوام برای این گیاه خاصیت و اثرات معجزه آسا قایلند و آن را زیادکننده قدرت و عامل طول عمر می شناسند و روی این اصل آن را در تشریفات مذهبی زیاد می خورند و همانطور که ما ایرانیان خرما و انجیر خیرات می کنیم آنها کنجد و شیرینهایی که با کنجد درست کرده اند خیر می کنند و بدون تردید علت طول عمر در بین مرتاضین و بعضی از دهاتیهای هندی خوردن کنجد است.

خوردن این گیاه از قدیم در ایران معمول بوده است، نانوایان مغز آن را روی نان می پاشیدند و آن کاری است که الان هم باید معمول شود.

حلواسازان آن را به کار می بردند که متاسفانه امروز ترک شده است. روغن کنجد دیر فاسد می شود و سابقا خوردن آن بسیار معمول بوده و هنوز هم معمول است.

میوه این گیاه به صورت کپسول و محتوی دانه های کوچک و مسطح و بیضوی است که دانه کنجد نامیده می شود و قسمت مورد استفاده این گیاه است.

وطن اصلی کنجد هندوستان است که از آنجا به نقاط دیگر دنیا راه یافته است. در حال حاضر چین بزرگترین تولیدکننده کنجد در دنیا است. هندوستان و حبشه از نظر تولید، بعد از چین قرار دارند. در ایران نیز مقداری کنجد تولید می شود که بیشتر آن به مصرف تهیه روغن و حلوا ارده می رسد.

ارده کنجد به همراه خرما غذایی مقوی برای رشد کودکان و همچنین کارگران یدی است. این دانه های ریز سفید و سیاه، قوای جنسی را تقویت می کند و نرم کننده معده و روده هاست.

روغن کنجد بهترین روغن برای سرخ کردن دربین همه روغن ها است

روغن کنجد یکی از روغنهای اشباع نشده و مفید برای بدن است که در آمریکای شمالی و کانادا به مقدار زیاد مصرف می شود، زیرا این روغن نه تنها کلسترول خون را افزایش نمی دهد، بلکه آن را کاهش نیز می دهد.

نکاتی جالب از کنجد:
روغن کنجد برای جلای مو بسیار مفید و بهترین روغنهاست.
روستاییانی که روغن کنجد می خورند عمر زیادتری می کنند و تا 80 سالگی تقریبا جوان هستند. برای اولین بار چند دانشمند فرانسوی در ترکیه به خواص معجزه آسای این گیاه پی برده و مصرف آن را در اروپا معمول کردند و امروز غذاهای اختصاصی از آن می سازند و می فروشند و اکنون ترکیبی از آن به نام تامینا معروف است ودر فرانسه معمول است. تامینا لغتی است ترکی به معنی کنجد و ترکیبی از آن است.
برای کسانی که نمی خواهند گوشت بخورند خوردن آن تقریبا واجب است و می توان آن را گوشت گیاهی نامید. لسیتین این گیاه حتی از باقلای هندی بیشتر است.

لسیتین چربی فسفر داری است که وجود آن برای نسوج و اعصاب نهایت لزوم را دارد و مغز و غدد انسان احتیاج زیادی به آن دارد. تقویت قوه حافظه بشر احتیاج زیادی به این ماده دارد و تقریبا ۲۸ درصد مغز از لسیتین ساخته شده است و مغز انسان بیش از سایر حیوانات ازاین ماده دارد و سر موفقیت بشر و پیشرفت آن در عالم تمدن مرهون همین لسیتین است که در گوشت و زرده تخم مرغ و گیاههایی مانند: باقلای چینی، ماش، قره ماش، خرفه و کنجد وجود دارد.

در امتحانات تشریحی ثابت شده که بیماران فکری در اعصابشان مقدار لسیتین پایین آمده است و در نتیجه خوردن اکسیر لسیتین یه سرعت معالجه می شوند، کلیمیها کنجد زیاد می خورند و زیاد زیرک هستند.

احتیاط:

کنجد با تمام فوایدی که دارد برای معده ضعیف مناسب نیست، زیرا هضم آن سنگین است. این گونه اشخاص باید آن را با عسل و سرکه بخورند.

کنجد غذای کسانی است که می خواهند عمر زیاد توام با سلامتی داشته باشند

ارزش غذایی کنجد

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت:
کنجد یکی از بهترین‌ دانه‌های روغنی است؛ دانه‌های کنجد به رنگ‌های سفید، خاکستری و سیاه است که نوع سفید این دانه‌ها از همه مرغوب‌تر است.
کنجد منبع غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده 14 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم است؛ مصرف 50 گرم کنجد، 25 درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می‌کند.
این دانه منبع گیاهی آهن است که برای رفع خستگی مفید است همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که به کم‌خونی فقر آهن مبتلا هستند بسیار مؤثر است.
دانه کنجد دارای 20 تا 25 درصد پروتئین، 50 درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید.

کسانی که شیر دوست ندارند می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید، استفاده کنند.
مصرف 30 گرم از این دانه بسیار مفید است.
مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و 45 کیلوکالری انرژی دارد همچنین کنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد.
کنجد منبع بسیار خوب مس است که برای بهبود و تسکین دردهای آرتریت روماتوئید مفید است.
کنحد منبع خوب منیزیوم است که برای کاهش فشار خون بالا مفید است.

 



 


http://

مطالب مرتبط





















  • محصولات


    مشاهده همه محصولات
     

    كلیه حقوق این سایت متعلق به محصولات كنجدي ترنم میباشد و هر گونه كپی برداری از تمام یا بخشی از آن پیگرد قانونی دارد

     
    tarannomco.ir  Copyright © ‍Hdm-Co Corporation All Rights Reserved