مواد غذایی برای جلوگیری از کرونا
جلوگیری از ویروس کرونا

در این زمان ویتامین C لازم برای بدنتان را تامین کنید. مرکبات و میوه های سرشار از ویتامین C برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا ویروس و انواع آنفولانزا عبارتند از:

 

گریپ فروت، انواع پرتقال، نارنگی، لیمو، لیموترش سبز، کلمنتین، انواع فلفل قرمز، کیوی.

 

زنجبیل

زنجبیل یک ماده غذایی دیگر برای پیشگیری و درمان عفونت‌های ویروسی است. زنجبیل به کاهش التهاب کمک می‌کند، که همین امر می‌تواند به کاهش گلودرد و سایر بیماریهای التهابی ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا و ابتلا به انواع مختلف ویروس کرونا کمک کند.

 

ارده و شیره انگور

این مواد غذایی طبعی گرم دارند حتما آن را استفاده کنید مخصوصا افرادی که کم خون هستند زیرا کم خونی باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می شود. و این مواد غذایی سیستم ایمنی بدن را بالا می برد.

 

اگر ارده دوست ندارید حتما از شیره انگور استفاده کنید. به صورت شربت شیره یا به تنهایی مصرف کنید.


 

کلم بروکلی

اگر به دنبال راه‌های درمان و پیشگیری بیماری کرونا ویروس یا انواع آنفولانزای فصلی و جدید هستید حتما کلم بروکلی را در برنامه غذایی روزانه تان جا دهید.

 

سیر

خواص تقویت کننده سیستم ایمنی سیر از غلظت سنگین ترکیبات حاوی گوگرد مانند آلیسین ناشی می شود و این یک خبر خوب برای پیشگیری و درمان تکمیلی و جانبی بیماری کروناویروس و انواع آنفولانزا است.

 

سیر را می توانید به صورت خام و پخته در غذاها استفاده کنید.

 

آویشن

آویشن از جوشانده های موثر برای درمان و پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا و درمان سرفه می باشد. پس بهتر است این مدت به جای چایی از جوشانده ی آویشن استفاده کنید.

 

آویشن را به مدت نیم ساعت دم کنید و میل کنید مدت زمان زیاد دم کردن آن تاثیر آن را از بین می برد. اجازه ندهید بیشتر از نیم ساعت دم بکشد.

 

مصرف دمنوش

مصرف دمنوش های گل گاوزبان، مرزنجوش، بابونه و پرسیاوشان به عنوان دمنوش های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا می باشند.

 

انواع بادام

انواع آجیل و مغزها مثل انواع بادام سرشار از ویتامین E هستند و همچنین چربی‌های سالم دارند. ویتامین E بیشتر به تقویت یک سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند. ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی است، به این معنی که نیاز به چربی دارد تا به درستی جذب شود. ویتامین E هم می‌تواند از ابتلا به انواع ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا پیشگیری کند به همین دلیل در رده‌ی دوم بعد از ویتامین‌ C قرار می گیرد.

 

شیره بادام

شیره بادام باعث تقویت سیستم ایمنی افراد می شود. به این صورت که مغز بادام را از شب قبل در آب جوش خیس کنید و صبح پوست آن را بگیرید و با آبجوش و بگذارید مخلوط شود به صورتی که شبیه شیر شود و بعد از اینکه آبجوش خنک شد مقداری عسل به آن اضافه کنید و باز هم مخلوط کنید. 

 

زردچوبه

در روزهای شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی و حالا که بحث علائم کرونا ویروس داغ است در آشپزی برای مصرف زردچوبه حسابی دست و دلباز باشید. زردچوبه علاوه بر این‌که در درمان عفونت های ویروسی موثر است،

 

عسل

عسل یکی از مواد مغذی برای بدن است در این مدت شیوع بیماری کرونا سعی کنید هر روز یک لیوان آب عسل و لیموترش میل کنید. تا سیستم ایمنی بدنتان بالا برود.

 

جوانه ها

این روزها بیشتر استفاده و از جوانه های جو، گندم، ماش و شبدر در رژیم روزانه خود مصرف کنند.

 

انواع حبوبات

مصرف انواع حبوبات را جز وعده های غذایی خود قرار بدهید.

 

ویتامین A

ویتامین A در تقویت سیستم ایمنی بدن، نقش زیادی دارد مواد غذایی دارای ویتامین A تخم مرغ، جگر و لبنیات و انواع میوه‌ها و سبزی‌های رنگی و هویج، اسفناج، طالبی، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گوجه فرنگی و انبه از منابع این ویتامین به شمار می‌آیند.

 

سیاه دانه

سیاه دانه را با عسل مخلوط کنید و سپس میل کنید این باعث می شود بدن شما قوی تر شود و ضعیف نشود.

 

استفاده از روغن سیاه دانه در داخل بینی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

 

در این مدت از خوردن غذاها و مواد غذایی با طبع سرد پرهیز کنید. با مصرف مواد غذایی با طبع گرم سیستم ایمنی بدنتان را بالا ببرید و از خطرات بیماری کرونا در امان بمانید.


http://

مطالب مرتبط





















  • محصولات


    مشاهده همه محصولات
     

    كلیه حقوق این سایت متعلق به محصولات كنجدي ترنم میباشد و هر گونه كپی برداری از تمام یا بخشی از آن پیگرد قانونی دارد

     
    tarannomco.ir  Copyright © ‍Hdm-Co Corporation All Rights Reserved